A Ayurveda Pemikiran Asas Itu Benar-benar Boleh Ubah Hidup Anda

A Ayurveda Pemikiran Asas Itu Benar-benar Boleh Ubah Hidup Anda

Happy Life, Hidup Sihat, Long Life. Ini di mana beberapa perkataan pertama yang saya dengar dari guru saya di India apabila saya mula-mula meninggalkan jalan perubatan konvensional untuk mencari cara yang lebih semula jadi dan rohani untuk menamatkan penderitaan yang saya, dan begitu banyak saya telah hidup dengan, perlu hidup dengan. Dengan itu bergoyang-goyang kepala India dan, senyuman tulen besar dia mengulangi frasa. "Hidup Bahagia, Hidup Sihat, sepanjang hayat." Walaupun kita cepat berpindah ke Sejarah Ayurveda, apa yang menjadi Vata, pita atau kapha, ubat-ubatan Ayurveda, bacaan nadi, terapi dan di luar ... saya mendaftar frasa ini dan tidak sedar berdaftar kepentingannya.

Saya menghabiskan bulan belajar Ayurveda, berjam-jam setiap hari, dengan apa yang saya percaya sebagai seorang guru yang sangat khas dan yoga dengan dua guru hati murni dan semangat yang kuat. Namun, ia tidak sehingga saya telah meninggalkan klinik hospital percuma, ashram dan pusat latihan yang amat saya mula memahami bagaimana untuk memohon asas, frasa Ayurveda utama dalam amalan. Akhirnya ia agak mudah. Ayurveda bermakna sains kehidupan. Ayu bermakna kehidupan dan Veda bermakna sains ... lebih atau kurang. Aku membawa anda kembali kepada asas-asas kerana selepas mengisi diri dengan semua amalan yang menyembuhkan, keupayaan untuk prestasi yang baik dan pengetahuan lebih persediaan ubat yang saya boleh bayangkan menggunakan (nota * terdapat lebih farmaseutikal daripada yang saya boleh bayangkan mengira) ia membawa saya kembali kepada frasa asas ini untuk benar-benar berkembang amalan peribadi saya dan campuran ayurveda ke dalam apa yang telah bekerja dengan baik bagi saya dari sekolah lain pemikiran.

"Hidup Bahagia, Hidup Sihat, sepanjang hayat." Pada mulanya mungkin dianggap sebagai matlamat Ayurveda tetapi ia sebenarnya adalah proses yang ayurveda harus mengikuti untuk mendapatkan penawar dan memastikan bahawa penyakit atau masalah tidak datang kembali. Ia juga adalah satu proses yang perlu diikuti secara rohani. Sebuah kehidupan yang bahagia adalah apa yang mesti diperolehi sebelum kehidupan yang sihat dan kehidupan yang sihat mesti diperolehi sebelum kehidupan yang panjang. Sudah tentu ada orang yang dapat hidup lama yang tidak sihat dan tidak gembira ... dan seseorang yang sihat tidak akan menjadikan mereka orang yang bahagia. Tiada mencari kehidupan yang bahagia adalah aspek yang pertama sains kehidupan. Jadi mengapa dalam perubatan, walaupun dalam bidang psikologi, ada sedikit tumpuan kepada membantu pesakit menghadapi apa yang akan membuat mereka bahagia dalam kehidupan dan fokus sangat pada masalah-masalah yang menjaga orang yang daripada kebahagiaan mereka. Jawapannya adalah mudah.

Kapitalisme telah bertukar seni penyembuhan ke dalam kempen kapitalis untuk menghasilkan lebih banyak keuntungan. Tidak ada mencari punca masalah dan penawar yang lengkap. Namun kita mendengar cerita ajaib. Orang harapan dan iman mengalahkan semua kemungkinan untuk terus hidup kanser mengerikan, bantuan dan lain-lain. Ia adalah sangat mudah untuk menyembuhkan sebarang jenis penyakit pada orang yang bahagia. Jika anda tidak sakit, ia adalah lebih mudah untuk orang gembira untuk mengekalkan kesihatan fizikal mereka. Ia sebenarnya tidak sama sekali keajaiban tetapi harus menjadi normal. Jika orang biasa mencari kebahagiaan dalam menghadapi masalah yang mereka telah membina untuk diri mereka sendiri, kita akan mendengar lebih banyak cerita-cerita ini kerana akan ada banyak lagi orang-orang yang beriman kepada keupayaan mereka untuk pulih dan hidup yang bahagia, sihat dan panjang kehidupan. Iman adalah faktor yang perubatan moden tidak dapat memahami dalam persamaan dan peranti penyembuhan paling berkuasa mutlak yang wujud.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar