Asli Rawatan Cirrhosis Hati

Asli Rawatan Cirrhosis Hati

Sirosis hati adalah penyakit radang degeneratif yang menyebabkan pengerasan dan parut sel-sel hati. Hati menjadi tidak dapat berfungsi dengan baik kerana tisu berparut, yang menghalang laluan biasa darah melalui hati. Kehilangan sel-sel hati mengganggu keupayaan organ untuk memproses nutrien, hormon, dan ubat-ubatan dan melambatkan pengeluaran protein bahan-bahan penting yang lain yang dikeluarkan di dalam hati.

Punca yang paling biasa sirosis hati adalah pengambilan alkohol yang berlebihan. Penyakit hati yang disebabkan oleh pengambilan alkohol adalah punca keempat utama kematian di kalangan mereka yang berumur 25-64 di kawasan bandar di negeri-negeri yang bersatu padu. Punca kurang kerap sirosis adalah virus hepatitis C (HCV). Dianggarkan 4 juta orang di negara ini mempunyai hepatitis C, dan kira-kira 85 peratus daripada mereka akan pergi untuk mendapat penyakit hati yang kronik, termasuk sirosis. Pemindahan darah diberikan sebelum ujian rutin HCV adalah dianggap sebagai punca utama peningkatan jumlah orang yang dijangkiti dengan HCV. Kekurangan zat makanan dan keradangan kronik boleh membawa kepada kerosakan hati.

Disyorkan herba untuk rawatan sirosis hati semula jadi
Silymarin (susu ekstrak thistle) telah ditunjukkan dalam kajian saintifik untuk membaiki dan memberi nafas baru hati. Ambil 200milligrams silymarin tiga kali sehari. Liv-R-Actin dari campur alam semula jadi juga sumber yang baik daripada milk thistle. Akar burdock, dandelion, dan merah bantuan semanggi pembaikan hati dengan membersihkan saluran darah. Alfalfa membantu membina sistem penghadaman yang sihat dan merupakan sumber yang baik vitamin k. ia membantu untuk mengelakkan pendarahan akibat kekurangan vitamin k, yang biasa dengan sirosis. Ia boleh diambil dalam bentuk tablet atau cecair. Herba lain yang boleh memberi manfaat kepada orang-orang dengan sirosis termasuk barberry, lobak hitam, celandine, Echinacea, Adas pokok sampingan, goldenseal, hop, ekor kuda, lumut Irish, meningkat, pinggul, suma, thyme, dan anggur liar Oregon. Aloe vera membantu untuk membersihkan dan menyembuhkan saluran pencernaan. Minum ¼ cawan jus lidah buaya setiap pagi dan petang. Jus lidah buaya George dari makmal warren adalah produk yang baik. Ia boleh diambil dalam secawan teh herba jika anda mahu.

Lebih cadangan untuk rawatan sirosis hati semula jadi
Menjaga usus yang bersih. Toksin berkumpul di dalam hati dan mesti dikumuhkan melalui kolon dan buah pinggang. Elakkan makanan sembelit. Hati perlu bekerja dua kali lebih keras jika anda sembelit. Pastikan diet anda mengandungi jumlah yang mencukupi choline, inositol, dan lesitin, dan juga sebahagian besar dan serat. Makan diet yang terdiri daripada makanan mentah 75percent. Jika sirosis teruk, mengambil hanya sayur-sayuran segar dan buah-buahan dan jus mereka selama dua minggu. Meningkatkan pengambilan makanan yang tinggi kalium, seperti pisang, sirap pekat blackstrap, bir yis, Dulse, rumpai laut, prun, kismis, dan beras dan dedak gandum. Termasuk yang berikut dalam diet anda: badam, bir yis, bijirin dan benih, susu kambing mentah, dan produk yang diperolehi daripada susu kambing. Kacang mesti mentah dan dari pakej bertutup rapat.

Satu lagi terapi penting disyorkan untuk rawatan sirosis hati semula jadi adalah "Penawar dalam masa satu minit bagi segala penyakit" banyak orang tahu bahawa terapi ini mempunyai keuntungan publisiti sejak kebelakangan ini. Menurut kajian dijalankan terhadap Madison Cavanaugh dan beberapa saintis alternatif bahagian ia telah mendapati bahawa jika anda menafikan sel 35% daripada oksigen yang diperlukan untuk 48 jam, sel akan menjadi malignan dan berkanser. Mereka tidak sedar bahawa kekurangan oksigen adalah penyebab kebanyakan penyakit dan segala kelemahan. Apabila sel-sel dalam badan kita dibekalkan dan dihantar dengan jumlah yang banyak oksigen, tiada virus, bakteria berbahaya, toksin, patogen dan mikroorganisma penyakit boleh hidup kerana mereka tidak boleh terus hidup dalam badan yang sangat oksigen. Kami dididik dan sedar bahawa oksigen adalah unsur utama yang sel-sel kita perlukan apabila ia datang ke sel pertumbuhan semula dan ini adalah sangat penting dalam menangani sirosis hati pada tahap sel.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar