Rawatan Peluh berlebihan - Apa yang Boleh Anda Lakukan?

Rawatan Peluh berlebihan - Apa yang Boleh Anda Lakukan?

Adakah anda berpeluh sedalam-dalamnya? Ia menjadi mudah memalukan kerana berpeluh berlebihan ini? Memang benar bahawa peluh berlebihan boleh meletakkan kesan yang memudaratkan kepada profesional, aspek sosial serta peribadi dalam hidup anda. Tetapi jangan bimbang. Rawatan peluh yang berlebihan boleh didapati di seluruh dunia dan telah membuahkan hasil yang berjaya. Artikel ini boleh membantu anda tahu mengenai prosedur ini rawatan.

Ubat Oral

Untuk berkesan rawatan peluh berlebihan, anda perlu pergi ke doktor pakar. Dalam kes sedemikian, ubat antikolinergik komposisi Propentheline Bromide ditetapkan. Ubat-ubatan yang ditetapkan oleh dia atau dia fruitfully boleh mengawal rembesan berlebihan peluh. Jangan lupa untuk membincangkan tentang kesan-kesan sampingan ubat-ubatan yang boleh mempunyai pada anda. Ubat-ubatan herba juga dianggap berjaya kerana rawatan peluh berlebihan.

Iontophoresis

Ini adalah alat perubatan yang digunakan untuk rawatan peluh berlebihan. Ia mengubah sifat kelenjar peluh elektrik akibat yang proses pengeluaran peluh terganggu. Ia adalah satu prosedur yang memakan masa yang perlu dilakukan secara harian. Kesan-kesan sampingan daripada proses ini adalah rekahan dan retak disebabkan oleh pengeringan yang berlebihan daripada kulit. Jika kesan tersebut timbul, permohonan hendaklah dihentikan serta-merta.

Botox

Toksin botulinum adalah ubat yang disebabkan dalam pesakit melalui kulit. Blok ubat ini neurotransmitter yang bertanggungjawab untuk pengeluaran peluh. Ia perlu disuntik sekurang-kurangnya pada 14 tempat dan memerlukan sesi lain dalam 5-6 bulan. Walaupun ia adalah menyakitkan, namun ia adalah lebih baik untuk menahan kesakitan daripada mendapat malu setiap hari. Jika anda mampu ini rawatan peluh berlebihan, maka ia adalah benar-benar berkesan.

Anti-perspirants

Berubat bukan komersial anti-perspirants juga boleh mempunyai hasil yang berkesan ke atas berpeluh berat. Salah satu konstituen penting ini anti-perspirants adalah aluminium klorida yang merupakan satu-satunya konstituen boleh didapati di semua deodoran over-the-kaunter. Lebih banyak rawatan peluh berlebihan adalah drysol, Xertac AC, Maxim dan lain-lain yang ditetapkan ubat-ubatan sahaja dan menghasilkan hasil yang terbaik jika digunakan dalam malam.

Simpatektomi

Ini sepatutnya menjadi rawatan peluh berlebihan muktamad. Ini adalah pembedahan di mana saraf simpatetik sedang menjalani pembedahan dengan memotong, menggunting atau resecting. Pembedahan ini dilakukan dengan melakukan insisi bersaiz lubang kunci di ketiak. Antara kesan-kesan sampingan pembedahan ini adalah berpeluh pampasan, pendarahan mungkin, kekeringan muka, tangan atau leher dan sebagainya. Beberapa kes sesat kerosakan paru-paru juga telah direkodkan tetapi dengan perkembangan terkini dalam bidang rawatan peluh berlebihan, kes-kes yang jarang berlaku telah menjadi jarang.

Alternatif semula jadi

Seperti semua rawatan perubatan, ada juga yang lebih selamat, rawatan semula jadi berjaya. Anda hanya memerlukan pelan untuk melaksanakan mereka!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar